Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Hitachi celuje w polski rynek taborowy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
14-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
14-11-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Hitachi celuje w polski rynek taborowy
fot. Ł. Malinowski
W najbliższym czasie zamierzamy zaoferować nasz tabor polskim przewoźnikom – deklaruje Hitachi Rail. Choć firma jest najbardziej znana z produkcji taboru dużych prędkości, nie jest jeszcze jasne, czy właśnie od nich rozpocznie składanie ofert w naszym kraju. Na razie Hitachi bada potrzeby i perspektywy polskiego rynku.

Hitachi Rail do tej pory oferowało w Polsce wyłącznie produkty i usługi z zakresu signallingu. – Teraz przyglądamy się również rynkowi taborowemu – mówi prezes zarządu Hitachi Rail GTS Polska Paweł Przyżycki. Jest to element szerszej reorganizacji koncernu po zakończonej wiosną fuzji z przejętym od Thalesa działem GTS.

Oferta Hitachi obejmuje szeroki wachlarz pojazdów – od tramwajów i pociągów metra, po jednostki regionalne, konwencjonalne dalekobieżne i wreszcie zespoły dużych prędkości ETR1000 Frecciarossa. Pojazdy te są zamawiane i eksploatowane w Europie w państwach takich jak Włochy, Francja, Hiszpania czy Wielka Brytania, a poza naszym kontynentem – np. w Japonii czy na Tajwanie.

 Na razie koncern nie zdecydował jeszcze, który segment taboru zaoferuje jako pierwszy. – Za wcześnie na razie, by wskazywać postępowania, w których zamierzamy uczestniczyć – zastrzega Przyżycki. Nie wiadomo też, czy oferty będą składane przez firmę samodzielnie, czy we współpracy z już działającymi na naszym rynku producentami. Już dziś istotne komponenty elektroenergetyki trakcyjnej produkowane w naszych fabrykach w Polsce stosowane są w pojazdach szynowych.

Na zakończonych niedawno targach InnoTrans w Berlinie dużym zainteresowaniem – również ze strony Polaków – cieszył się egzemplarz EZT ETR1000. – Targi, na których możemy zaprezentować potencjalnym klientom także rozwiązania taborowe, to dobry punkt wyjścia. Będziemy systematycznie, krok po kroku, budować naszą pozycję na polskim rynku – zapowiada prezes Hitachi Rail GTS Polska. Przetarg na tabor dużych prędkości do obsługi linii Y (Warszawa – CPK – Łódź – Poznań/Wrocław) mają niebawem ogłosić PKP Intercity.

O możliwości oferowania taboru w Polsce Hitachi mówiło już kilkanaście lat temu, gdy firma dopiero wchodziła na rynek europejski. Wówczas, w roku 2010, deklaracje pozostały jednak bez kontynuacji – tym razem Hitachi zdaje się stawiać na bardziej konkretne działania.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5